Tommy Hilfiger

Van Hilfiger denim tot Tommy Hilfiger horloges en accessoires, in de Tommy Hilfiger online shop op Stylight.nl kun je het allemaal vinden. Tommy Hilfiger is een kwalitatief hoogwaardig, ietwat preppy merk. Wie houdt van een gedistingeerde chique look is definitief aan het juiste adres. Maar Tommy Hilfiger kleding laat zich ook uitstekend met andere kledingstijlen combineren, wat het merk weer speelse twist geeft.

Classic American cool

Tommy Hilfiger heeft op en top Amerikaanse roots. Het merk is vernoemd naar de oprichter Tommy Hilfiger, die in 1985 het merk startte. Sindsdien is het merk een waar global brand geworden en is de classic American cool van Tommy Hilfiger wereldwijd verspreid. Tommy Hilfiger is een echt lifestyle brand, voor heren en dames. In de steeds wisselende collecties van de Tommy Hilfiger online shop vind je spijkerbroeken, brillen, overhemden, polo’s, Tommy Hilfiger laarzen en nog veel meer.

Old-school preppy stijl

De Tommy Hilfiger stijl is met één woord te omschrijven als: preppy. Tommy Hilfiger associeer je met een luxe lifestyle, polo en pony’s, maar ook met jong en speels. De combinatie van die elementen geven het merk die eigen preppy look. Verwar preppy trouwens niet met snobby. Het Tommy Hilfiger merk is ook zeer sociaal begaan, en is betrokken bij verschillende ontwikkelingsprojecten. Het kopen van een nieuwe jeans is daarmee niet alleen stylish, maar ook cultureel verantwoord. Zonder gekheid, in de Tommy Hilfiger online shop vind je een ruim assortiment met de allerleukste items. Allemaal in de herkenbare trendy stijl van Tommy Hilfiger. Hier vind je dus altijd wel iets van jouw gading.

American Way of Life: 3 feiten over Tommy Hilfiger

Het merk Tommy Hilfiger wordt vooral in verbinding gebracht met de typische college-look. Maar het label met het logo in vlaggen-design in rood, wit en blauw brengt ook de stijl van de golfclubs en yachtclubs op straat, chino broeken evenals poloshirts zijn blijvende basics. Maar wie is Tommy eigenlijk, wie is de man achter het gelijknamige label? Stylight heeft drie highlights rondom Tommy Hilfiger en de geschiedenis van zijn merk:

1. Ieder begin is moeilijk…

Tommy wist al vroeg, dat hij iets met mode wilde doen. Hij opende op slechts 18-jarige leeftijd samen met twee vrienden zijn eerste boetiek: People’s Place. Ze boden een boel hippie-kleding aan zoals wijduitlopende broeken, die hij zelf omnaaide, en lp’s. De zaak liep goed en kon Hilfiger al gauw een heel keten zijn eigendom noemen. De slechte economische situatie dwong hem een jaar later echter insolventie aan te vragen.

2. Het begin van zijn eigen label

Hij verhuisde kort daarna naar New York. Alhoewel hij talrijke aanbiedingen ontving, bijvoorbeeld om als modedesigner voor Calvin Klein te werken, heeft Tommy Hilfiger zijn eigen droom nooit opgegeven: een eigen label. Met behulp van de Indiase ondernemer Mohan Murjani lukte dat. Hij presenteerde in 1985 zijn eerste eigen collectie. ‘Ik geloof, dat ik de nieuwe grote Amerikaanse ontwerper ben’, heeft Hilfiger toentertijd al voorspeld.

3. And the Oscar goes to…

Tommy Hilfiger heeft weliswaar nog geen Oscar ontvangen, maar de meer dan 30 jaar als modeontwerper waren desalniettemin zeer succesvol: naast talrijke GQ-onderscheidingen ontving hij in 1995 de “Menswear Designer of the Year”-titel van de Council of Fashion Designers of America. In 2008 ontving hij de Bambi in de categorie mode en in 2012 van Anna Wintour de award voor zijn levenswerk.

Dat heb je nodig voor de typische Tommy Hilfiger-look: je stoffen broek combineer je met een blouse of button-down overhemd. Het overhemd steek je het beste in je broek, waar je een mooie riem op aantrekt. Verder draag je een nonchalant over de schouders geslagen trui met V-hals of caban-jas en vlakke schoenen ronden het geheel af.

“Classic American cool” - Tommy Hilfiger revolutioneerde de college-stijl.

... Verder lezen